torsdag den 7. marts 2013

Patchworktæppe

Jeg har fået lavet et af mine hængepartier.. Det tror jeg godt at man kan kalde det når jeg købte stoffet til dette formål på forrige kreamesse i Fredecicia :-P Jeg har tænkt på det tæppe mindst 1000 gange, men jeg har egentlig aldrig orket at gå i gang med det.. De sidste par dage har tankerne kredset om det igen og jeg fik stoffet fundet frem. Astrid så det og spurgte hvad jeg skulle sy af det og så kom jeg jo til at fortælle at det skulle blive til et tæppe til hende.. Og så fanger bordet altså ;o) Hun ville jo have det tæppe lige med det samme og har nok siden spurgt hvert 5. minut om det var færdigt nu. Det første hun har spurgt efter når hun vågnede om morgenen var det tæppe ;o) Og så var der jo ikke andet for end at gå igang.
Jeg fik lavet mig et par skabeloner og gik så ellers igang med at tegne firkanter og derefter skulle de jo så klippes ud :-S Nøj, hvor ville jeg gerne have haft en rulleskære (jeg har godt nok en billig en fra stof og stil, men den er elendig), men jeg trøstede mig med at jeg heldigvis trods alt har en rigtig god saks..
Så var det jo ellers igang med at sy og stryge og sy og stryge..
Da jeg havde fået syet alle de små firkanter sammen og skulle sy dem sammen med de store var der noget galt.. Til trods for at jeg havde klippet efter de mål der stod på papiret fra butikken (det var en pakke med materialer til et tæppe jeg havde købt sammen) passede de ikke sammen.. De store firkanter var for store eller de små for små. Det betød at før jeg kunne komme videre skulle jeg rette alle de store firkanter.. Jeg var grædefærdig et øjeblik der.. Hvis det ikke var fordi jeg vidste at Astrid ville spørge efter tæppet igen når hun kom hjem havde jeg smidt det fra mig, men jeg talte til 10 og gik så igang med at måle og klippe igen.
Og nu er det endelig færdigt. Det har taget det meste af dagen, men Astrid nåede lige at få det med i seng og hun var glad :o)
Det har været et stort projekt i forhold til hvad jeg har kræfter til lige nu, men jeg er blevet glad for resultatet og det er jo altid dejligt at sy til nogen når de bliver glade for det :o)








10 kommentarer:

  1. Hvor er det fin. Har efterhånden set en del patchworktæpper rund omkring på diverse blogge, det ene mere fint end det anden fristes da til selv at prøve kunsten.

    Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak.. Det synes jeg da at du skulle :)

      Slet
  2. Åhhhh Helle.....det tæppe er SÅ fint, og Astrid er jo lykkelig for det. Så kæmpestor respekt herfra fordi du knoklede dig igennem det. Godt kæmpet og syet :-)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Kirsten. Jeg er også glad for at jeg fik det lavet. Både fordi Astrid elsker det og fordi jeg faktisk selv er rigtig tilfreds med resultatet :)

      Slet
  3. Hvor er det et fint tæppe, du har syet! Og så fine farver! Jeg kan godt forstå, din datter er glad for det :-)
    Kh Lotte (www.lottesroom.blogspot.dk)

    SvarSlet
  4. Det er bare så fint søde ❤ kan man bestille 4 stks ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Regner du med at skulle bruge dem i dette årti B-)

      Tak <3

      Slet
  5. Hvor er det et skønt tæppe :-) Man skal bare lægge små fælde for sig selv - så bliver man jo tvunget til at få det gjort ;-) Specielt børnene skal nok holde en op på hvad man har lovet!
    Kh Line

    SvarSlet